måndag 7 juli 2008

Recept på "Bästis kakan"

kvällens dessert =)
Bästis Kakan
Vhit kladd choklad tårta
200g Smör,
250g vit choklad,
3ägg,
2&1/2dl socker,
2dl mjöl,
1/2dl grädde,
150g vit choklad.

Smält smöret i en kastrull,ta av från plattan &rör i chokladen(250g)-bryt i bitar.
Vispa ägg och socker poröst, häll i smör & mjöl rör ihop. Sätt i ugn 175grader ca 30-35min, låt svalna
Kokaupp grädden. Ta av kastrullen från plattan och rör i ´chokladen (150g) Ställ i kylen ca 5-10min.
Bred smeten över kakan. Ställ kallt & låt svalna 2 tim sikta över florsocker och servera med vispgrädde och någon exotiskt fukt ex physalis
nu har jag ju nästan alla laster men grädde är inte en ev dem så vi brukar äta denna med glass och hallon =)

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack för den fantastiska fezten i lördags!
Jag hade ont i tramdynorna söndagmorgon och kunde först inte begripa varför... hm...

Men gissa varför? Vi dansade ju som skållade troll hela högen och jag hade sååå kul!
Det måste vi absolut göra om.

Kramiz Vero