måndag 31 mars 2008

så här känns det

Pirr Idag har vi bokat vigseln (prelbokade via sms förra veckan). Så nu blir det Vigseldsamtal & genomgång av "platsen" där vi vigs. Så nu är genrepet bokat till vecka 20 Pirr kul och himmel vad jag längtar.

så här känns det
Originally uploaded by herrfru

Ja så här känns det
hur ska jag hitta en kläning som passar till den hör generösa kroppen?

Jag har provat flera och de passar men det har inte "klickat" det blir myckat billigare om jag syr upp bägge kläningarna (både till vigseln & till festen 16 dagar senare) i Thailand. men det vore sååååå skönt att ha brudklänningen klar Innan vi åker... så jag slipper oroa mej att det inte blir bra... Men vi ska fundera lite till. sambon säger: Men köp en här hemma så är det klart, men jag har som sagt inte bestämt mig.
Annars kan det väl sluta så här: Utan kläning

Ingen panik ännu men snart

Tips från bloggen "lets get Married"

Kort? Se till att klänningens tyg är tungt och strävar nedåt. Använd gärna släp. Helhetsbilden av dig ger då intrycket att du är längre än du egentligen är.

Bilringar? Dölj genom att välja en klänning som är skuren under brösten, eller välja en modell som har v-skärning över magen.

Inga kurvor? Om du har en rak kroppsform ger tulpanskärning på klänningen intryck av en mera kurvig figur.

Stor byst? Välj en klänning med Bergwallband om du vill ha hjälp med att dölja en behå som stöd under klänningen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ooh va skoj att ni har boka tid nu. Visst känns det verkligen på riktigt när man gör det :)
Ja tror säkert du kommer hitta (eller fixa) en ursnygg klänning, det gäler bara att ta tid och kika. Jag är inte den som älskar prova kläder (pojkflicka) men jag kan säga att jag njöt av att prova bröllopsklänningar :P Så mitt råd är prova, prova, prova! :D