söndag 6 april 2008

Ibland blir det inte som man tänkt sig....

OJ jag är ÖVERRUMPLAD, jag hade äntligen hittat rätt...
vi hade bestämt oss för att göra om min mammas vitguldsring till min vigselring.
Jag är finare i vitt guld då jag har så blek hud
I fredags dagen efter att jag hittat modellen jag ville ha
hände det där oväntade.... Min farbror kommer med en liten ask
Min farfars vigselring från 1917 de gifte sig åxå midsommarhelgen
men inte samma datum då...
Om jag vill bära den som vigselring så vill De att jag ska ha den..
Min farbror fick den i arvslotten efter sin pappa /min farfar... och nu vill hans fru&han att jag ska ha den.... det känns så "hedrande".
Ett litet problem nu behöver jag då tänka "om" lite... och söka mera "gammalt" mera gult guld från förr... inte så rött som dagens karat... eftersom jag behöver en ny förlovningsring.
tycker ni jag gör galet om jag försöker med detta !!!
eller ska jag gå på den planerade vitgulds tanken????

4 kommentarer:

K sa...

Ja det är fruktansvärt!
:-)

Jisse sa...

Hejsan!
Jag såg ditt inlägg om att du önskar spontana bilder på gästerna när de anälnder och undrar om du har någon fotograf under bröllopet, festen etc?
Jag arbetar som journalist och fotograf och ska i september följa min vänninas bröllopsdag (www.giftaiseptember.blogg.se) från morgon till kväll.
Jag ska alltså fotografera henne och hennes blivande man under hela dagen. Förberedelserna, besöket hos frissan, gästerna anländer, vigseln, festen etc etc.
Allt detta för en billig peng.
Tänkte höra om du möjligtvis är intresserad av något liknande? Du får gärna slänga iväg ett mejl till mig på jessica(a)turkos.se.

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Jag hade nog kört på din farfars vigselring, tycker de är fantastiskt med lite historia bakom. Själv har vi inget sånt i vår släkt :(

Anonym sa...

nu finns det massor av bilder från vårt bröllop för de nyfikna ;)

http://brisshall.se/joakim/Hyperlinks/Bilder_Jarlholt.html

http://www.myfoto.se/index.php?option=com_wrapper&Itemid=81