tisdag 1 april 2008

pysslet nalkas och jag längtar

Nu pysslar jag och det Är för himla kul! Först så måste Save the date korten bli klara och postas. Sedan ska jag seriöst börja fundera på, det jag tycker ska bli så kul =) inbjudningarna.
Detta hittade jag hos Vigselringen bra tips=)
Save the date-kortOm man är orolig att viktiga gäster ska vara upptagna den aktuella dagen kan man skicka ut "Save the date"-kort (ung. boka detta datum). Där skriver man ungefär:"Vi gifter oss den 4 Maj 2007 och hoppas att ni vill spara detta datum för att fira det med oss. Inbjudan kommer senare.Med vänliga hälsningar/Annika och Nisse"
Här skriver man alltså enbart datumet och möjligtvis orten, inget annat. Alla som fått ett Save-the-date ska givetvis få en inbjudan! Däremot behöver man inte skicka ut Save-the-date-kort till alla man sedan tänker bjuda, det räcker med att skicka till dem man är orolig snabbt blir uppbokade på annat eller behöver lång tid att planera sin resa till bröllopet.
Gästen ska INTE besvara en Save-the-date

Inga kommentarer: